مهندسی محیط زیست

مهندسی محیط زیست

مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست، مهندسی محیط زیست، ارزیابی اثرات زیست محیطی و مهندسی محیط زیست
مهندسی محیط زیست

مهندسی محیط زیست

مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست، مهندسی محیط زیست، ارزیابی اثرات زیست محیطی و مهندسی محیط زیست

اولین کنفرانس مهندسی برنامه‌ریزی و مدیریت سیستم‌های محیط زیست

اولین کنفرانس مهندسی برنامه‌ریزی و مدیریت سیستم‌های محیط زیست روزهای با همت سازمان فضایی ایران و دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران روزهای ‪۱۱‬ و ‪۱۲‬دی ماه امسال در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، دبیر اجرایی این کنفرانس گفت: امروزه با توجه به توسعه و گسترش علوم محیط زیست در سطح جهانی ضرورت دارد کشور با گام‌های استوار و برنامه‌ریزی‌های اصولی جهت پیشبرد اهداف توسعه پایدار اقدام کند.
حسن هویدی افزود: توجه به بحث محیط زیست پدیده‌ای ضروری است و لازمه آن مدیریت و برنامه ریزی اصولی و حساب شده است.
وی اظهار داشت: این کنفرانس به صورت سالانه برگزار خواهد شد و در آن به تمام مسائل مدیریتی محیط زیست پرداخته خواهد شد.
وی گفت: حدود ‪۲۰۰‬مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد ‪۹۷‬مقاله پذیرفته شده است که در روز برگزاری کنفرانس حدود ‪۱۵‬مقاله به صورت شفاهی و بقیه به صورت پوستر ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: محورها و موضوعات کنفرانس تمام ابعاد رشته برنامه‌ریزی، مدیریت و آموزش محیط زیست را تحت پوشش قرار خواهد داد.
هویدی افزود: این کنفرانس به منظور فراهم کردن زمینه‌های علمی، کاربردی و گسترش و توسعه تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف مدیریت و برنامه‌ریزی محیط زیست در کشور و تعامل و همفکری بین محققان و صاحبنظران برای رسیدن به توسعه پایدار برگزار می‌شود.
وی “معرفی وگسترش مباحث جدید مدیریت و برنامه‌ریزی مرتبط با رشته‌های محیط زیست”، “فراهم نمودن بستری برای تبادل افکار و نظرات کارشناسان و خبرگان علمی و محققان علوم مرتبط”،” عرضه دستاوردهای نوین محققان و پژوهشگران به مجامع علمی و صنعتی”،”معرفی متخصصان و صاحبنظران در زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی محیط زیست”، را از اهداف برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.
دبیر اجرایی کنفرانس ادامه داد:” تشویق صنایع و مجامع علمی و پژوهشی در زمینه‌های علوم محیط زیستی”،” معرفی نیازهای صنعت به مراکز علمی برای ارائه طرحهای پژوهشی”،”بهره‌گیری از تجربیات متخصصان و کارشناسان ارشد علوم محیط زیستی و شهری” و “تلفیق ابعاد مختلف اداره محیط زیست در قالب انواع سیستم‌ها” از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس است.
وی گفت:”ره یافت‌ها و نگرش‌ها در مهندسی برنامه ریزی و مدیریت سیستم‌های محیط زیست”، “انسان در مهندسی برنامه ریزی و مدیریت سیستم‌های محیط زیست”، “جمع‌آوری داده و پردازش آن در مهندسی برنامه ریزی و مدیریت سیستم‌های محیط زیست”،” نگرش سیستمی در طراحی محیط زیست”،” مباحث زیست محیطی” از محورهای علمی این کنفرانس است.
هویدی افزود: همچنین در کنار کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان درآن گواهی پایان دوره دریافت خواهند کرد.
وی “مدلسازی در مهندسی برنامه‌ریزی و مدیریت سیستم‌های محیط زیست”، “کاربرد تصاویر ماهواره و سیستم اطلاعات جغرافیایی در تحلیل ارتباط ساختار با عملکرد سیستم‌های محیط زیست” و”جایگاه سیستم‌های شهری در برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست منطقه‌ای” را از محورهای کارگاه آموزشی عنوان کرد.
منبع:منبع سایت پزشکان بدون مرز - http://www.pezeshk.us
ابراهیم ندرلو مدیر سایت
بازگشت به صفحه اصلی مهندسی بهداشت محیط و صنعتی- سایت موِژ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد